Twiducate je besplatna društvena mreža namijenjena za škole i nastavnike kojom im je omogućeno kreiranje privatne mreže unutar koje mogu postavljati zadatke, komunicirati s učenicima i drugim nastavnicima. Cilj je osigurati sigurno okruženje za učenike i nastavnike gdje je omogućena komunikacija i suradnja bez nekontroliranog vanjskog utjecaja. Twiducate je web alat kojem se pristupa web preglednikom i ne postoji mobilna aplikacija. Twiducatu moguće je pristupiti mobilnim uređajem na poveznici http://www.twiducate.com/m/, ali bitno je znati kako je to zapravo pojednostavljena verzija klasičnog web sučelja. Sučelje je jednostavno i minimalno kako bi osiguralo lakše upoznavanje s alatom i njegovim funkcionalnostima. Nastavnik registriranjem definira svoju ulogu, naziv razreda, za koji razred je namijenjeno i razredni kod. Učenici se ne registriraju, a pristup mreži osigurava im nastavnik koji generira korisničke račune. Učenici uz slučajno generiranu zaporku i razredni kod pristupaju mreži. Na ovaj se način osigurava privatnost učenika i zaštita njihovih podataka. Sučelje za prijavu razlikuje se za ulogu nastavnika i učenika. Nastavnik se prijavljuje svojom e-mail adresom i zaporkom dok se učenik prijavljuje razrednim kodom i slučajno generiranom zaporkom koju je dobio od nastavnika.
Alatu Twiducate možete pristupiti na http://www.twiducate.com
Alat nakon registracije prikazuje glavno sučelje za pisanje i pregled objava na mreži. Unos je teksta omogućen jednostavnim tekstualnim editorom koji sadrži osnovne funkcionalnosti za formatiranje teksta. Omogućeno je također pisanje objave u HTML formatu. Nastavnik ima kontrolu nad sadržajem koji se objavljuje na mreži, omogućeno je uređivanje i brisanje objava, određena objava se može istaknuti kako bi uvijek bila vidljiva iznad svih ostalih objava i uvijek je označena plavom bojom. Nastavnik može dati povratnu informaciju na objavu pojedinog učenika koja se šalje kao privatna poruka u sandučić učenika.
Posljednja, ali ne i manje važna funkcionalnost dostupna učenicima i nastavnicima je “lajk” objava. Nastavnik u svakom trenutku ima mogućnost izvoza objava i komentara na objave koji se na računalo pohranjuju u obliku tekstualnog dokumenta. Nastavnik po potrebi može obrisati sve objave na vremenskoj crti (timeline). Kako je već navedeno, nastavnik ima kontrolu nad događajima i aktivnostima na mreži. U postavkama svog profila može onemogućiti učenicima uređivanje i brisanje vlastitih objava, omogućiti obavijest na e-mail kada nastane nova objava i onemogućiti funkcionalnost čavrljanja (chat). Prozor za čavrljanje omogućuje razmjenu brzih poruka između nastavnika i učenika, ali i učenika međusobno. Nastavnik jedini ima mogućnost brisanja svih poruka u prozoru. Za lakše prepoznavanje alat pruža priliku postavljanja avatara odabirom već ponuđenih slika ili postavljanjem vlastitih. Nastavnik ima mogućnost dodavanja drugih nastavnika u svoju mrežu, ali uvjet je da imaju Twiducate korisnički račun. Nastavnik dodaje učenike unošenjem aliasa ili imena, ali preporučuje se korištenje samo imena bez prezimena ili aliasa kako bi se osigurala privatnost učenika. Nakon unošenja aliasa ili imena za učenika se generira zaporka s kojom pristupa mreži. Učenik ili nastavnik po potrebi mogu promijeniti zaporku. Nastavnik ima pregled u popis svih učenika koji su dodani i uključeni na mrežu, njihove zaporke, kratak opis, avatar kao i vrijeme kada je učenik posljednji puta pristupio mreži. Po potrebi nastavnik može obrisati korisnički račun učenika. Nastavnik nije ograničen samo na jedan razred jer ako predaje u više razreda, može generirati nove razrede kako bi imali odvojene mreže.
Twiducate u nastavi
Twiducate je alat zamišljen kao online zajednica/društvena mreža za razrede kako bi nastavnici i učenici mogli međusobno sigurno komunicirati. Alat je poput privatnog Twittera, ali bez ograničenja na broj znakova koji se mogu napisati u objavi, dostupnim resursima i objavama ključnih datuma. Idealan je za svakodnevnu komunikaciju između nastavnika i učenika, ali i učenika međusobno. Prednost je Twiducata što je nastavnik moderator i u slučaju nekontroliranih poruka od strane učenika, nastavnik ih može administrirati. Iznimna je prednost zatvoreno okruženje pa je time osigurana privatnost učenika što je u današnje vrijeme javnih društvenih mreža veliki rizik. Primijenjiv je i za suradnju između učenika, primjerice na grupnim zadacima ili kao prostor gdje sigurno mogu izmjenjivati informacije i međusobno pomagati jedni drugima za vrijeme učenja. Nedostatak je postavljanje različitih dokumenata s računala, primjerice tekstualnih dokumenata ili slika, jer ih je moguće dodati samo putem poveznice s nekog postojećeg web mjesta. Bitne je objave moguće istaknuti na vrhu vremenske crte (timeline). Nastavnik i učenici na taj način uvijek imaju dostupne bitne informacije bez potrebe za detaljnim traženjem. Prednost je jednostavnost korištenja za korisnike koji se po prvi puta susreću s ovakvim alatima, ali nedostatak je što ne postoje konkretne upute ili često postavljena pitanja.