Puzzlemaker – rješavanjem slagalica potaknite učenje

Discovery Puzzlemaker je besplatni digitalni alat namijenjen za izradu različitih vrsta obrazovnih slagalica poput osmosmjerke, labirinta i slično. Alat je dostupan na mrežnom sjedištu Discovery Education i može ga se koristiti u nastavi ili kod kuće. Alat je dostupan u svim novijim verzijama popularnih mrežnih preglednika: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari i Internet Explorer. Nije potrebna registracija niti prijava za korištenje ovog alata, ali zbog toga će korisnik trebati pohraniti poveznicu na izrađenu slagalicu kako bi joj kasnije mogao pristupiti ili ju ispisati na papir za korištenje bez računala.

Alat omogućava izradu slijedećih slagalica: Word Search, Criss-Cross, Double Puzzles, Fallen Phrases, Math Squares, Mazes, Letter Tiles, Cryptograms, Number Blocks, Hidden Message. Svaka slagalica ima upute i opise za potrebne elemente kako bi korisniku bilo jednostavnije izraditi slagalicu. Svim je slagalicama zajednički upis naziva koji je ograničen na 49 znakova, a zatim za svaku pojedinu slijede odgovarajući koraci za izradu slagalice. Također neke od slagalica imaju mogućnost objave u HTML ili TXT formatu. Prvi je format namijenjen za rješavaje na računalima, dok je drugi namijenjen za kopiranje u određenu tekstualnu datoteku i ispis na papiru.

Puzzlemaker u nastavi

Puzzlemaker alat je vrlo jednostavan i učinkovit način za izradu različitih slagalica koje nastavnici mogu koristiti u svojoj nastavi kako bi promijenili dinamiku i potaknuli interes učenika za nastavni sadržaj. Prednost je alata što nije potrebno izraditi korisničke račune i svatko ga može koristiti. Na taj način nastavnici učenicima mogu predstaviti nastavne teme aspektima igre koja zahtijeva promišljanje, ali također učenici ovaj alat mogu koristiti kako bi se međusobno poticali na učenje. Nastavnik skupinama učenika može zadati da izrade slagalicu vezanu uz dio nastavnog sadržaja na kojem je fokus, a zatim ostale grupe rješavaju slagalice. Još je jedna prednost ovog alata, a to je da nije nužna upotreba računala za rješavanje slagalica. Na taj način nastavnik ima mogućnost korištenja slagalice unutar razreda koji nema računala, ali jednako tako može učenicima zadati slagalice za zadaću kojima pristupaju putem mrežnih preglednika.