Kialo – platforma za online debatu

U online okruženju nastavnici teško mogu potaknuti razvoj komunikacijskih vještina i kritičkog mišljenja učenika. Pod pretpostavkom da se online nastava provodi putem videokonferencijskih platformi, uspješno vođenje strukturiranih rasprava sa svim učenicima, gotovo je neizvedivo.

Upravo u tome može pomoći Kialo, interaktivna platforma za strukturiranje argumenata i provođenje online debata. Kialo Edu prilagođena je verzija te platforme, besplatna i namijenjena korištenju u nastavi, a nalazi se na adresi: https://www.kialo-edu.com/. Korištenjem ovakvog alata debata postaje pregledna i strukturirana, sa jasno uočljivim afirmacijskim i negacijskim argumentima koji se mogu složiti prema prioritetima i važnosti.

Osnovne funkcionalnosti

Kreiranje je nove rasprave poprilično jednostavno. Potrebno je u nekoliko vođenih koraka postaviti tezu i odrediti osnovne postavke rasprave. Kroz postavke nastavnik ima mogućnost odrediti razine ovlasti za pojedine aktivnosti, na primjer tko može vidjeti autore argumenata, glasati, dati povratnu informaciju ili komentar za svaki argument.

Sučelje je same rasprave vizualno jednostavno i dopadljivo, sadržaj je pregledan i dobro strukturiran. Argumenti su podijeljeni u dvije skupine: afirmacijski i negacijski. Strukturiranost se postiže određivanjem važnosti svakog argumenta, a ovisno o postavkama rasprave sudionici imaju mogućnost komentirati argument ili dati povratnu informaciju. Jedna je od važnih značajki i provjera sadržaja. Naime, prilikom unosa novog argumenta, autmatski će se prikazivati oni argumenti koji sadrže iste ključne riječi, kako bi se na taj način spriječilo ponavljanje istog ili sličnog argumenta.

Naravno, jedan korisnik može imati više rasprava, koje je ili sam kreirao ili sudjeluje u njima. Na početnom sučelju korisničkog profila nalazi se pregled svih takvih rasprava, uvid u važne aktivnosti na pojedinim raspravama poput oznaka ili pozivnica na sudjelovanje i pregled nedavnih aktivnosti.

Kako bi učenici sudjelovali u raspravama, poželjno je da nastavnik unaprijed kreira timove (grupe učenika ili razred). Tim se može kreirati i automatski, na način da svatko tko pristupi poveznici rasprave automatski postane njegov član. Nastavnik može dodati pojedine učenike unosom e-adresa ili uvozom gotovog popisa razreda iz Google Classrooma, a unutar tima ima i uvid u aktivnosti svih članova, tj. statistiku postavljenih argumenata, komentara i glasanja.

Registracija novih korisnika na Kialo podrazumijeva kreiranje korisničkog računa (korisničko ime i zaporka), dok je unos e-adrese neobvezna opcija. Svakako se preporuča staviti i svoj kontakt e-adrese, kako bi bili u mogućnosti primati notifikacije o aktivnostima na raspravi. Naknadno, u postavkama svog profila određujete želite li primati obavijesti putem e-pošte i koliko često.

Kratak je pregled osnovnih funkcionalnosti prikazan ovdje.

Detaljne upute za kreiranje debate i timova možete pogledati u videozapisu.

Zaključak

Kialo je alat koji može pronaći svoje mjesto u različitim oblicima nastave i gotovo svim društvenim predmetima. Njegova dostupnost i jednostavnost dodatno pridonose učinkovitom korištenju u obrazovnom procesu. Pomoću rasprava učenici sistematiziraju svoje znanje, kritički razmišljaju, uvažavaju druga mišljenja, međusobno surađuju i izgrađuju vlastiti stav. Ovakav način izražavanja će pomoći učeniku u razvoju komunikacijskih vještina, aktivnom slušanju, toleranciji i samopouzdanju.