Collaborize Classroom

CC_icon_400x400Collaborize Classroom je besplatna online platforma za učenje namijenjena učenicima i nastavnicima za provedbu strukturiranih diskusija u privatnom i zatvorenom okruženju. Cilj je platforme nadopuna tradicionalnoj nastavi, poticanje i uključivanje učenika u online aktivnosti, zadatke i diskusije unutar i izvan razreda. Prijava je moguća Facebook i Google korisničkim računom ili izradom novog lokalnog računa. Na početnom se korisničkom zaslonu prikazuju javno dostupni sadržaji i sadržaji koje je kreirao sam korisnik. Sama izrada aktivnosti odvija se WeJIT platformom što je središte kreiranja sadržaja. Collaborize Classroom zajednica je usredotočena na obrazovanje koja koristi WeJIT platformu. Platforma omogućava izradu nekoliko načina diskusije: donošenjem odluka (da i ne odgovori ili više ponuđenih odgovora), brainstorming metodom (unos vlastitog prijedloga ili glasanje za postojeći) i definiranjem prioriteta.

Cilj je svake diskusije postaviti pitanje i po potrebi dodatno objasniti temu o kojoj se raspravlja, ponuditi odgovore i potaknuti učenike da svoje odgovore obrazlože u komentarima ispod diskusije. Sučelje je jednostavno i intuitivno, a uključene su sve potrebne funkcionalnosti za pokretanje diskusije ali i kreiranje lekcije. Polje za opis diskusije jednostavan je tekstualni editor što sadrži osnovne funkcionalnosti oblikovanja teksta, a kao dodatak diskusiji nastavnik može dodati sliku, video ili dokument (pdf ili office format). Potrebno je obratiti pozornost kako prikaz hrvatskih slova poput č i ć nije uvijek pravilan. Pomoću ovih je funkcionalnosti nastavnik u mogućnosti izraditi cjelovitu lekciju i na kraju sata potaknuti konstruktivnu raspravu ili za zadaću/projektni zadatak učenicima pripremiti materijale i potaknuti ih na raspravu o temi nakon što prouče sadržaj. Nakon što nastavnik izradi diskusiju, prikazat će se sučelje s unesenim sadržajem i gumbima za odgovor. Izrađena se diskusija može podijeliti na tri načina: ugrađivanjem u postojeće web stranice, slanjem e-maila, slanjem generirane poveznice ili objavljivanja u svojoj Collaborize Classroom biblioteci. Ako nastavnik svoju diskusiju podijeli u biblioteci, moći će ju pronaći na svom profilu. Objavljenu diskusiju ostali korisnici platforme mogu preuzeti i koristiti u svojoj nastavi. Nastavnik može dodati informacije o predmetu i razredima za koje je diskusija namijenjena, svoje bilješke i oznake (tag). Diskusije obavljene na platformi dostupne su drugim nastavnicima kako bi se potaknulo dijeljenje informacija i sadržaja, a moguće ih je pretraživati prema predmetima ili vrsti diskusije. Na sučelju su diskusije prikazani rezultati: postotak odgovora, broj komentara, broj odgovora na komentare i broj odgovora. Omogućen je uvid u izvještaj koji nastavniku prikazuje svakog učenika, njegov odgovor na diskusiju, broj komentara i odgovora na komentare i koliko je puta ponovno glasao. Učenici moraju izraditi vlastite korisničke račune kako bi mogli sudjelovali u diskusijama. Diskusijama mogu pristupiti samo oni korisnici koji su dobili poveznicu na diskusiju.

Collaborize Classroom u nastavi

Jednostavnost i intuitivnost Collaborize Classroom alata omogućava nastavnicima pokretanje raznih diskusija na brz i pouzdan način. Prednost je zatvorenost sustava i ne postoji opasnost da se diskusiji pridruži netko nepozvan. Velika biblioteka sadržaja omogućava nastavnicima međusobno dijeljenje sadržaja i stvaranje velike zbirke sadržaja. Primjer je korištenja platforme priprema za projektni zadatak gdje učenici imaju dostupan sadržaj koji moraju proučiti, a zatim raspraviti o svojim saznanjima i stavovima na zadanu temu. Na taj način učenike se potiče na razmišljanje, ali i na kvalitetnu raspravu podržanu činjenicama i pripremom. Nastavnik također platformu može koristiti za vrijeme nastave kao iznenadno pitanje za provjeru znanja i prema njemu potaknuti diskusiju. Prednost je mogućnost dodavanja datoteka, slika i videa što nastavnicima omogućava pripremu cjelokupne lekcije, primjerice za učenike koji nisu mogli prisustvovati redovitoj ili terenskoj nastavi.

Video Tutorijal