Quizlet je digitalni alat koji na različite načine učenicima omogućava savladavanje nastavnog sadržaja uz pomoć obrazovnih kartica (eng. Flashcards). Nastavnicima omogućava izradu obrazovnih kartica kao dodatni nastavni sadržaj. Alat je dostupan u najnovijim varijantama svih preglednika i aplikacija za Android i iOS mobilne uređaje.
Registracija i prijava omogućeni su klasičnim načinom unosa korisničkog imena i zaporke ili korištenjem vlastitog Google ili Facebook korisničkog računa. Prilikom registracije sustav će korisnika pitati je li nastavnik ili nije i na temelju odabira postojat će mogućnost kupnje posebne varijante korisničkog računa za nastavnike s dodatnim funkcionalnostima koje besplatna varijanta ne omogućava.
Početno korisničko sučelje korisniku omogućava uvid u sadržaj koji je izradio, funkcionalnosti za izradu novog sadržaja i uvid u sadržaje kojima je nedavno pristupao zbog vlastite izrade ili nekog drugog korisnika.
Izradom novog sadržaja korisnik unosi naziv i opis, postoji mogućnost definiranja vidljivosti (dostupno svima, samo osobama sa zaporkom ili samo korisniku koji je izradio sadržaj) i prava uređivanja (samo korisnik koji je izradio sadržaj ili osobe koje imaju zaporku za pristup). Omogućeno je imenovanje jezika pojmova i definicija i ostalih jezika, a omogućen je odabir hrvatskog jezika. Moguće je također napraviti uvoz već unaprijed pohranjenih podataka iz Word, Excel i Google Docs datoteka. Nakon što korisnik unese željene pojmove i odgovarajuće definicije, izradu završava klikom na opciju “Create”. Izrađeni sadržaj može naknadno uređivati, podijeliti, dodati u razred ili direktorij, pregledati statistiku sadržaja, kopirati, ispisati, napraviti izvoz na vlastito računalo i izbrisati.
Sadržaj se može koristiti na nekoliko ponuđenih načina, ovisno o tome kako nastavnik definira ili prema željama učenika. Načini su podijeljeni na dvije kategorije: učenje i igra, gdje su prva četiri načina u prvoj, a posljednja tri u drugoj kategoriji. Prvi je način klasičan princip obrazovnih kartica gdje se ovisno o željenim postavkama prikazuje pojam za kojeg se treba navesti definicija ili definicija za koju se treba navesti pojam. Drugi je način pisanjem, a ovisno o željenim postavkama prikazuje se pojam ili definicija, a zatim korisnik koristeći tipkovnicu treba unijeti definiciju ili pojam. Ovim načinom alat prati točno i netočno unesene pojmove i važno je obratiti pozornost kako se može dogoditi da sustav prihvati određeni odgovor kao netočan ukoliko nije napisan točno onako kao što je to navedeno kao točan odgovor (npr. redoslijed je riječi drugačiji ili nedostaje jedna riječ). Treći način nije dostupan u besplatnoj verziji, a odnosi se na slušanje definicije ili pojma i unos prikladnog odgovora putem tipkovnice i koristan je način za učenje izgovora kod učenja stranih jezika. Četvrti je način pokretanje kviza koji je generiran prema podacima koje je korisnik unio za obrazovne kartice,a koriste se pojmovi i definicije. Moguće je definirati postavke za test poput hoće li se u pitanjima koristiti pojmovi, definicije ili oboje. Definirat će se i odrediti vrste pitanja: pisanje, višestruki odabir, točno/netočno. Peti je način uparivanje pojmova i definicija gdje se uz mjerenje vremena mora odabrati odgovarajući pojam i definicija kako bi nestali s ekrana i postupak se nastavlja sve dok ne nestanu svi pojmovi i definicije. Šesti je način igra u kojoj je potrebno unijeti pojam/definiciju ili oboje (ovisno o postavkama) kako bi se uništio asteroid koji putuje prema planetu. Svaki će asteroid na sebi imati navedeni pojam/definiciju za koje se zatim unosi odgovarajući odgovor kako bi asteroid bio uništen. Igru je moguće pauzirati i definirati željenu težinu. Šesti je način dostupan u plaćenoj varijanti i omogućava pokretanje igre u stvarnom vremenu unutar razreda.
Nastavnik u alatu ima mogućnost stvoriti razred u koji može dodati učenike putem njihovih e-mail adresa i odrediti im skupove obrazovnih kartica i sadržaja pomoću kojih mogu učiti.
Quizlet u nastavi
Quizlet je praktičan i koristan alat prije svega na području učenja stranih jezika, ali prikladan je za druga područja i predmete. Intuitivan je za korištenje i ne zahtijeva previše vremena koje je potrebno uložiti za savladavanje alata. Prednost je dostupnost brojnog sadržaja unutar zajednice pa ukoliko nastavniku nedostaje inspiracije, učenicima može ponuditi nešto što se već pokazalo dobrim sadržajem za učenje. Potrebno je obratiti pozornost ukoliko će učenici samostalno koristiti alat i upozoriti ih kako određeni sadržaji mogu sadržavati netočne podatke. U tom slučaju, bi bilo najbolje da nastavnik provjeri već dostupni sadržaj kako bi bio siguran da su podaci ispravni i zatim ih podijeliti s učenicima. Postoji nekoliko načina na koji se izrađeni sadržaji mogu koristiti, a učenicima omogućava raznolikost za vrijeme učenja.