Goose Chase – učenici u “lovu na blago” 

Goose Chase aplikacija je za kreiranje i igranje “lova na blago” korištenjem mobilnih uređaja za izvršavanje misija tijekom igre.

Igra se kreira online unutar mrežnog preglednika na adresi https://www.goosechase.com, gdje je potrebno izraditi korisnički račun za pristup aplikaciji. Kreiranje se igre sastoji u postavljanju misija (zadataka) koje natjecatelji trebaju izvršiti i u organizaciji timova i tijeka igre.

Natjecatelji mogu biti pojedinci ili timovi, a svaki tim treba imati preuzetu mobilnu aplikaciju Goose Chase na mobilnom uređaju za izvršavanje misija i komunikaciju s voditeljem igre (primanje obavijesti tijekom igre). Ovisno o vrsti, misije se izvršavaju snimanjem i slanjem slika/videozapisa, unosom tekstualnog odgovora ili prijavom lokacije preko GPS-a.

U besplatnoj verziji aplikacije postoji ograničenje od 3 tima ili 3 pojedinca po igri i istovremenom igranju jedne igre. Broj misija unutar jedne igre nije ograničen.

Priprema igre

 

Prije izrade igre važno je dobro osmisliti temu, zadatke i cilj igre kako bi bila što zanimljivija i smislenija i kako bi sudionici na kreativan i uzbudljiv način izvršavali zadane misije i uspješno svladali zadanu temu.

Nakon registracije u aplikaciju putem mrežnog preglednika, korisnik (kreator) stvara novu igru i unosi njezine osnovne podatke: naslovnu sliku, naziv  i kratki opis igre. Po želji može se unijeti i GPS lokacija i zaporka koju će natjecatelji koristiti za pristup igri.

Nakon općih informacija postavljaju se misije, tj. zadaci za natjecatelje. Postoje tri vrste misija: slika/video, tekst i GPS. To znači da će sudionici trebati za izvršavanje misije priložiti dokaz u obliku slike ili videa, teksta (pisani odgovor) ili GPS prijave na traženoj lokaciji.

Osim izrade novih misija, korisnik na raspolaganju ima i već postojeće javno dostupne misije iz takozvane banke misija (Mission banks) kao i misije koje je sam napravio tijekom prethodnih igara.

Za svaku je misiju potrebno navesti naziv, opis i vrijednost u bodovima i po želji priložiti i sliku ili poveznicu kao dodatne upute. Ako se odabere misija s unosom odgovora (teksta), kreator može unaprijed definirati sve verzije točnih odgovora ili ostaviti polje odgovora prazno i bit će prihvaćeni svi odgovori.

Igra nema ograničen broj misija, a može ih se poredati na više načina: slučajnim redoslijedom (Random), vlastitim odabirom kreatora igre (Custom), abecedno ili po broju bodova.

Naprednim opcijama (Advanced settings) kreator za pojedinu misiju može odabrati i automatsko upozorenje ili poruku koju će natjecatelji dobiti u određenom trenutku izvršavanja misije ili ograničiti vrijeme izvršavanja misije. Također, postoji mogućnost dodavanja automatskih poruka na početku ili pri kraju igre kao i automatski prekid igre nakon određenog vremena (Game script).

Timovi u koje su sudionici podijeljeni mogu biti samostalno kreirani na početku igre pristupom sudionika ili kreator igre može unaprijed formirati timove definirajući naziv tima, avatar (sliku tima) i po želji postaviti zaporku za svaki tim, kako bi bio siguran da će sudionici odabrati odgovarajući tim.

Nakon što su kreirane sve misije i timovi, preostaje još odrediti početak i kraj igre. Igra se može aktivirati ručno ili automatski u točno određenom vremenu. Trajanje igre može biti relativno (u satima ili minutama) ili do točno određenog vremena.

Praćenje tijeka igre

Za vrijeme igre voditelj ima uvid u aktivnosti svih timova (Activity feed), trenutni broj bodova i poredak  (Leaderboard) i prikaz svih izvršenih misija (Submissions). Timovima može slati poruke tijekom igre (dodatne informacije i upozorenja) i davati bonus bodove.

Po završetku dostupna je statistika igre o aktivnosti timova i uspješnosti u  izvršavanju misija (Reporting).

Mobilna aplikacija za igranje

Svaki tim treba imati jedan mobilni uređaj na kojem je instalirana mobilna aplikacija Goose Chase. Aplikacija je besplatna i preuzima se iz trgovina Google Play (za Android) ili App Store (za iOS).

Za pristup igri natjecatelji trebaju unijeti naziv igre i odabrati jedan od ponuđenih timova. Kako bi lakše pronašli igru, umjesto naziva mogu unijeti i jedinstveni kod igre koji će dobiti od kreatora igre (Game code). Kod igre automatski se generira prilikom izrade, a nalazi se unutar općih informacija o igri.

Mobilna je aplikacija jednostavna i svojim izgledom i funkcionalnostima podsjeća na komunikaciju i objave putem društvenih mreža. Na temelju dobivenih uputa za svaku misiju, tim izvršava zadatak i kao dokaz prilaže sliku, tekst (točan odgovor) ili GPS lokaciju. Tijekom igre mogu dobivati dodatne upute (automatski poslane u određenom trenutku ili ih voditelj šalje u stvarnom vremenu), a koje su prikazane u dijelu obavijesti.

 

Goose Chase u nastavi

Ako želite unijeti dinamičnost i zabavu u svoju nastavu i potaknuti natjecateljski i istraživački duh svojih učenika, Goose Chase, idealan je odabir.

Aplikacija je u osnovi zamišljena kao klasična team building aktivnost u kojoj se sudionici podijeljeni u timove natječu u izvršavanju zadanih misija. No, uz malo inovativnosti i detaljne pripreme, aplikacija se može koristiti i kao jedna od metoda edukacije i vrednovanja učenika. Ovisno radi li se o istraživačkom radu ili rješavanju problemskih zadataka, nastavnik prvo treba odrediti područje igre unutar učionice, škole ili veće područje (npr. dio grada). Misije trebaju biti osmišljene u skladu s temom i zadanim područjem i potaknuti učenike na kreativnost i originalnost. Na primjer, prilikom obrade književnog djela (lektire), učenici mogu za zadatak dobiti snimanje zanimljivih videa ili fotografija vezanih uz djelo ili pisca. Cilj igre može biti i pronalaženje povijesnih izvora ili lokacija iz povijesti ili geografije, dokumentiranje jedinki i populacija iz prirode, istraživanje o aktualnoj temi iz hrvatskog jezika intervjuiranjem slučajnih prolaznika… Učenje igrom uvijek je zabavno i produktivno, samo je potrebno malo mašte i dobre volje!