EDpuzzle je besplatni digitalni alat namijenjen za izradu interaktivnih video materijala na način da se u postojeće video materijale dodaju pitanja, komentari i objašnjenja. Alat je moguće koristiti u najnovijim verzijama popularnih mrežnih preglednika: Google Chrome, Mozilla Firefox i Safari. Također je dostupna mobilna verzija za iOS i Android uređaje i aplikacija za Google Chrome preglednik i dodatak na YouTube servis. Alat je zamišljen kao sredstvo za ostvarivanje obrnute učionice kako bi učenici imali mogućnost aktivnije sudjelovati u nastavi.
Prilikom odabira uloge nastavnika, korisnik se prvo upoznaje s glavnim funkcionalnostima alata prije same ragistracije. Korisnik se može registrirati svojim postojećim Google ili Edmodo korisničkim računima ili unosom adrese e-pošte i zaporke. Nakon uspješne registracije alat od korisnika traži unos predmetnog područja kojeg predaje i naziv škole u kojoj predaje. U nekoliko kratkih koraka korisnik će sam izraditi prvi sadržaj s odabranim video materijalom kao uvod u korištenje alata. Alat omogućava pretraživanje nekoliko mrežnih sjedišta s video materijalima: YouTube, Khan Academy, National Geographic, TED Talks, Veritasium, Numberphile, Crash course i Vimeo. Dostupni su i video materijali koji se nalaze u sklopu alata ili škole koju je korisnik naveo, ali također ima mogućnost učitavanja i vlastitih video materijala. Pod kategorijom My Content korisnik može pronaći sve video materijale koje je prilagođavao za svoju nastavu i iz tog sučelja može pokrenuti izradu novog sadržaja, pohraniti ih u neki direktorij za jednostavniju organizaciju, podijeliti video materijal ili dodijeliti ga učenicima na korištenje. Kada korisnik dodjeljuje video materijal učenicima za korištenje definira razred i određuje sljedeće postavke: definiranje roka za dovršetak aktivnosti ili onemogućavanje preskakanja trajanja video materijala ili može putem e-poruke podijeliti poveznicu na video materijal pojedinim korisnicima. Za potrebe dodjeljivanja sadržaja učenicima korisnik unutar alata ima mogućnost izrade razredne grupe. Razredna se grupa može izraditi ručno ili učitati iz Google Classroom sustava ako korisnik ima pristup. Korisnik razrednu grupu može kategorizirati za jednostavnije pretraživanje definiranjem nastavnog područja i razreda. Unutar sučelja za pregled razredne grupe korisnik ima dostupne tri kategorije: članovi, zadaci i imenik. Unutar kategorije članovi korisnik ima uvid u članove koji se nalaze u razrednoj grupi, pozivanje novih članova i mogućnost upravljanja postojećim članovima. Novi članovi mogu pristupiti unosom koda koji je generiran za razrednu grupu ili poveznicom koju im nastavnik može poslati putem e-poruke. Učenici koji će pristupati video materijalima moraju se registrirati, a to mogu učiniti uz pomoć postojećeg Google ili Edmodo korisničkog računa ili izradom novog EDpuzzle korisničkog računa. Ako će učenici izraditi EDpuzzle korisnički račun nisu obvezni unijeti adresu svoje e-pošte kao što to određene registracije zahtijevaju, već je samo potrebno unijeti korisničko ime i zaporku. Unutar kategorije zadaci korisnik može dodavati nove video materijale kao zadatke, definirati rok za izvršenje zadatka, ukloniti video materijal i podijeliti ih s pojedinim korisnicima putem poveznice. Video materijal moguće je pregledati iz uloge učenika, onemogućiti preskakanje trajanja video materijala (ako prethodno nije bilo onemogućeno) i pregledati statistiku za zadani video materijal. Statistika se može pregledati prema općenitim podacima za zadatak prema učenicima ili pitanjima i za svakog učenika pojedinačno. Na taj način korisnik može ocijeniti pitanja otvorenog tipa budući da se ona ne ocjenjuju automatski. Učenici također imaju uvid u svoju uspješnost rješavanja zadatka. Važno je obratiti pozornost kako sve promjene u video materijalu trebaju biti konačne prije dodavanja u razrednu grupu kao zadatak iz razloga što kasnije korisnik neće biti u mogućnosti uređivati video materijal. Kategorija je imenik dostupna školama koje se odluče za kupnju i integraciju tog modula. Izrada video materijala obuhvaća nekoliko koraka, a prvi je odabir video materijala na koji će se kasnije dodati sadržaj. Sljedeći je korak skraćivanje video materijala kako bi se točno obuhvatila svrha sadržaja koji se želi prenijeti. Sljedeća tri koraka nisu obvezna, odnosno nije potrebno proći svaki korak kako bi se izradio video materijal i mogu se kombinirati ovisno o potrebi. Treći korak omogućava korisniku da na postojeći video materijal snimi svoj audio zapis, npr. jer želi nešto drugačije objasniti ili objasniti na svojem jeziku. U tom koraku potrebno je snimiti audio zapis u trajanju cijelog video materijala. Četvrti korak također omogućava dodavanje audio zapisa, ali razlikuje se u tome što u ovom koraku korisnik može dodati jedan kratak zapis, npr. uvod ili zaključak u sadržaj video materijala ili određeni kratki komentar na dijelove video materijala. Peti korak korisniku omogućava dodavanje pitanja otvorenog tipa, komentara ili pitanja s višestrukim odabirom. Pitanje i odgovori mogu pored teksta sadržavati poveznice, slike ili formule i na odgovore je moguće dodati povratne informacije. Kada korisnik doda željeni sadržaj na video materijal ima mogućnost pohraniti ga ili dodati u neku od razrednih grupa.
EDpuzzle u nastavi
WDpuzzle se alat prvenstveno navodi od strane stručnjaka kao jedan od idealnih alata za obrnutu učionicu i bit će od izuzetne koristi onim nastavnicima koji preferiraju takav pristup. Međutim i nastavnici koji daju prednost drugačijim pristupima, imat će koristi od alata zato što je primjenjiv za vrijeme nastave, kao zadaća ili materijal za ponavljanje. Na ovaj način nastavnici mogu već postojeće video sadržaje prilagoditi svojim potrebama i uključiti učenike u aktivno sudjelovaje ili vlastite video sadržaje mogu dodatno prilagoditi za potrebe svoje nastave. Jedna je od istaknutih prednosti što učenici prilikom izrade svojih korisničkih računa ne moraju unostiti adresu e-pošte, a taj je način prikladan za učenike nižih razreda koji možda nemaju svoju e-poštu. Još jedna od prednosti je pregled statistike za video materijale, a to nastavniku omogućuje praćenje kako učenici napreduju u savladavanju sadržaja, a sami učenici mogu pratiti koliko su bili uspješni.