Spiral je digitalni alat koji nastavnicima omogućava brzu i jednostavnu provedbu formativne procjene znanja u svakodnevnim nastavnim aktivnostima. Dostupan je u najnovijim verzijama svih popularnih mrežnih preglednika: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari i Internet Explorer. Za korištenje alata nastavnici se trebaju registrirati, dok učenici samo upisuju razredni kod. Nastavnik se može registrirati unosom e-adrese i zaporke ili povezivanjem jednog od postojećih korisničkih računa: Google, Facebook, Twitter, Clever i Edmodo. Alat je dostupan u besplatnoj i plaćenoj verziji korisničkog računa. Besplatni korisnički račun omogućuje sljedeće postavke: izradu maksimalno pet razrednih grupa, sustav za prikupljanje odgovora u stvarnom vremenu, dijeljenje odgovora, povratnih informacija i zahtjev za ispravkom odgovora, učitavanje PowerPoint ili Google Slides prezentacija, dodavanje video sadržaja i postavljanje pitanja za vrijeme trajanja videa, praćenje individualnih doprinosa prilikom grupnog rada, pregled povijesti odgovora pojedinih učenika, uvid u potrebno vrijeme za odgovor na pojedinačno pitanje.
Alat omogućava nastavniku odabir između četiri glavne funkcionalnosti: Quickfire, Rasprava, Uparivanje i Clip. Quickfire nastavniku omogućava pokretanje formativne provjere znanja u razredu. Rasprava omogućava izradu interaktivne prezentacije za pokretanje rasprave. Uparivanje služi za pokretanje grupnog rada i praćenje individualnih razultata. Clip je namijenjen za pretvaranje bilo kojeg javno dostupnog videa i pokretanje razgovora uživo s pitanjima i kvizovima. Korisničko sučelje također omogućava pregled izrađenih i javno dostupnih aktivnosti, vremenske crte, razrednih grupa i učenika. Nastavnik može dodati učenike u razrednu grupu pojedinačnim unosom imena ili uvozom iz proračunske tablice (nap. Excel). Učenici u funkcionalnosti Quickfire mogu odgovarati tekstom ili crtežom, a na aktivnosti se spajaju korištenjem pristupnog koda i unosom imena (kao kod alata Kahoot!).
Spiral u nastavi
Alat nastavnicima omogućava brzu i jednostavnu komunikaciju s učenicima, poticanje rasprave i pokretanje formativne procjene znanja. Nastavnici će alat jednostavno savladati, jer je sučelje većinom orijentirano na vizualan pristup, a na taj način intuitivno mogu prepoznati funkcionalnosti. Alat je dobar odabir za nastavnike koji žele na drugačiji način potaknuti učenike na sudjelovanje u nastavnim aktivnostima, posebno one učenike koji su povučeni i ne vole se isticati u razredu. Prednost je prednost što za učenike nije potrebna izrada korisničkih računa, a izrada razrednih grupa dodatno omogućava siguran pristup aktivnostima.