Socrative – kviz na drugačiji način

socrative

Socrative je besplatan web alat namijenjen za provođenje kvizova poput alata Kahoot. Podijeljen je na dva sučelja: Nastavnik i Učenik. Sučelje za učenike je slično alatu za Kahoot i nije potrebna registracija. Učenici dobivaju zaporku za virtualnu sobu kojoj pristupaju preko preglednika ili mobilne aplikacije (iOS, Android) i zatim odgovaraju na postavljena pitanja. Sučelje za nastavnike također je dostupno putem web preglednika i mobilne aplikacije (iOS, Android). Nastavnici se mogu registrirati klasičnim načinom ili Google korisničkim računom. Unutar sučelja imaju funkcionalnosti pokretanja i izrade kvizova kao i pregled statistike već provedenih kvizova. S besplatnim korisničkim računom moguće je pokrenuti jednu javnu sobu za kvizove i ograničena je na maksimalno 50 učenika. U plaćenoj je verziji moguće pokrenuti do 10 javnih ili privatnih soba i 150 učenika. Više je soba korisno za provođenje nekoliko kvizova istovremeno, ali jedna je soba sasvim dovoljna za izvođenje aktivnosti na satu.

Socrative funkcionalnosti:

  • Postavljanje višestrukih i točno/netočno pitanja
  • Postavljanje otvorenih pitanja na koja se može odgovarati
  • Izrada kvizova koji se automatski ocjenjuju s povratnim informacijama
  • Dijeljenje kvizova s drugim nastavnicima
  • Provedba kvizova kao igra “Svemirska utrka”
  • Izvještaji rezultata kvizova (pohrana na računalo, slanje e-mailom i Google Drive)
  • Pregled odgovora učenika u realnom vremenu

Nastavnik nakon prijave ima uvid u svoju radnu površinu gdje može pokrenuti običan kviz ili kviz u obliku “Svemirske utrke” i izlazni upitnik. Mogu se također postaviti brza pitanja (višestruki odabir, točno/netočno i kratak odgovor). Postavljanjem brzih pitanja nema unosa teksta već nastavnik usmeno izriče pitanje i učenicima zatim omogućava unos odgovora alatom. Unutar radne površine nalaze se i kategorije za izradu kvizova što omogućava izradu kvizova unutar sučelja, uvoz kviza nekog drugog korisnika ili iz excel dokumenta (dostupan je predložak dokumenta za jednostavniju izradu), pregled već izrađenih kvizova kao i pregled izvještaja. Sljedeća je kategorij uvid u postojeće sobe, njihov status i uređivanje. Predzadnja je kategorija namijenjena za pregled izvještaja svih kvizova što ih je nastavnik zadao učenicima. Nastavnik izvještaj može prikazati unutar sučelja u obliku tablice na kojoj odlučuje želi li prikazati popis sudionika, točne ili netočne odgovore. Moguć je izvoz izvještaja na svoje računalo, e-mailom ili na svoj Google Disk i u mogućnosti je birati izvještaj na razini cijelog razreda u obliku excel dokumenta, izvještaj za svakog učenika u PDF obliku ili izvještaj za svako pitanje u PDF obliku.

Kada nastavnik pokreće unaprijed izrađeni kviz, prije samog pokretanja ima mogućnost definirati određene postavki kako bi izvođenje kviza prilagodio potrebama nastave. Postavke se odnose na prikaz imena sudionika, prikaz pitanja i odgovora slučajnim redoslijedom, prikaz povratnih informacija i prikaz ukupnih bodova Moguće je odabrati između tri načina u kojem će slijediti: odgovaranje na pitanja i prikaz povratnih informacija. Prvi je način učenikova brzina. Nakon odgovora na pitanje učenik odmah zaprima povratnu informaciju o točnosti odgovora i u prema tom načinu nema mogućnosti vraćanja na prethodna pitanja kako bi se odgovor izmijenio. Drugi je način također učenikova brzina kojom učenici imaju mogućnost povratka na prethodno odgovorena pitanja i izmjenu odgovora, ali ne omogućuje automatsku povratnu informaciju nakon svakog pitanja već se povratna informacija vidi tek kada je potvrđen završetak odgovora na pitanja. Treći je način nastavnikova brzina i u tom slučaju nastavnik određuje vrijeme potrebno za odgovor na pojedina pitanja. Može se po potrebi vratiti ili preskočiti određeno pitanje, a odgovori se prikazuju u trenutku kada učenci odgovore na pitanje. Učenici pristupaju sobi za kvizove odabirom učeničke prijave na početnoj stranici alata, unose zaporku sobe i svoje ime, a nakon toga započinju s rješavanjem kviza. Ako se nastavnik odluči za kviz u obliku “svemirske utrke” odabire kviz koji želi pokrenuti, određuje broj timova, način na koji će učenici biti podijeljeni u timove (automatski ili odabir učenika) i odabire sliku kojom će timovi biti prikazani na sučelju rezultata. Također može odrediti hoće li će se prikazati povratna informacija za svako pitanje i ukupni bodovi. Nakon definiranja postavki pokreće se kviz. Na nastavničkom se sučelju prikazuju rezultati u obliku vremenske crte. Slike koje predstavljaju timove pomiču se na vremenskoj crti sukladno broju točnih odgovora članova pojedinog tima. Učeničko je sučelje gotovo identično uobičajenom prikazu kviza uz dodatak prikaza boje i naziva tima u kojem se učenik nalazi.

Socrative tutorial

Socrative u obrazovanju
Socrative alat sličan je već poznatom alatu Kahoot. Omogućuje jednostavnu provedbu kvizova u nastavi s elementima igrifikacije. Jedna je bitna razlika što Socrative ima mogućnost pokretanja klasičnog kviza ili kviza u obliku igre dok je Kahoot fokusiran na igru. Učeničko je sučelje za odgovaranje na pitanja također je drugačije. Učenicima se u alatu Socrative prikazuju pitanja zajedno s odgovorima dok Kahoot prikazuje samo simbole koji odgovaraju pitanjima prikazanima na nastavničkom sučelje. Odličan je alat u situacijama kada nastavnik želi npr. učenicima omogućiti ponavljanje nekog nastavog sadržaja prije ispita ili provjeru naučenog na kraju nastavnog sata. U situacijama kada nastavnik želi dodatno motivirati učenike ima mogućnost prikazati kviz kroz igru. Učenici su potaknuti kako biti bolji, ali i kako zajedničkim snagama dovesti svoj tim do pobjede. Velika je prednost što učenici ne moraju izrađivati korisničke račune i time su bolje zaštićeni. Takvim načinom olakšan je pristup kvizovima jer se učenici ne moraju registrirati i prijavljivati što često ometa tijek nastave. Budući da je alat jednostavan i intuitivan za korištenje, njegova je prednost da učenici mogu izrađivati vlastite kvizove npr. za neki projekt ili sadržaj koji su morali proučiti. Nakon izlaganja na taj način omogućuju drugim učenicima u razredu ponavljanje sadržaja koji su izlagali.