Mentimeter je digitalni alat koji korisniku omogućava postavljanje pitanja i prikupljanja povratnih informacija za vrijeme prezentacije. Sudionici svoje odgovore unose preko mobilnih uređaja i sve što je potrebno za pristup je kod i poveznica (poput alata Kahoot!). Alat je dostupan u najnovijim verzijama popularnih mrežnih preglednika: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari i Internet Explorer. Za izradu sadržaja u alatu potrebno je izraditi korisnički račun, ali nije potrebno za odgovaranje na pitanja. Također je dostupna verzija korisničkog računa za obrazovanje. Alat omogućava besplatnu i plaćenu verziju korisničkog računa, a registrirati se može unosom e-adrese i zaporke ili povezivanje s postojećim Facebook ili Google korisničkim računom. Besplatni nastavnički korisnički račun omogućava neograničen broj sudionika, anonimno glasanje, kvizove za učenike, ograničenje na dva pitanja po prezentaciji i pet pitanja po kvizu. Nakon registracije prikazuje se korisničko sučelje gdje korisnik ima pregled nad izrađenim prezentacijama, javno dostupnim sadržajima (predlošci, webinari i use case) i postavkama svog korisničkog računa. Korisnik može izraditi vlastite prezentacijske sadržaje ili preuzeti neki od predložaka i prilagoditi ga svojim potrebama. Kod izrade novog sadržaja korisnik definira naziv i način odgovaranja na pitanja (tempom predavača ili publike). Pitanja koja su dostupna za dodavanje u prezentaciju: višestruki odgovor, odabir slike, oblak riječi, unos omjera, otvoreni tip odgovora, 2D matrica, podjela 100 bodova i kviz. Alat omogućuje prikaz rezultata u stvarnom vremenu, a korisnik ima mogućnost odabira načina prikaza rezultata u obliku grafikona: pita, stupci ili torta. Za pitanje je također moguće dodati sliku ili video umjesto običnog teksta.
Mentimeter u nastavi
Mentimeter je jednostavan i intuitivan alat koji nastavnicima omogućava prikupljanje povratnih informacija i procjene znanja s rezultatima u stvarnom vremenu. Prednost je alata što učenici ne moraju izraditi korisnički račun za odgovaranje na pitanja i unos povratnih informacija jer su na taj način zaštićeni s obzirom da ne trebaju davati svoje osobne informacije. Nastavnici alat mogu koristiti za kratke provjere znanja ili za prikupljanje informacija, npr. odluka o lokaciji školskog izleta. Još je jedna prednost što se sadržaju može pristupiti s bilo kojeg uređaja stoga nastavnici nisu ograničeni na jednu prostoriju koja ima računala, važan je samo pristup mreži. Nedostatak su dva pitanja po prezentaciji, ali nastavnici taj problem mogu zaobići izradom onoliko prezentacija koliko im je potrebno za sav sadržaj budući da imaju mogućnost neograničenog broja prezentacija.