Desmos je besplatni digitalni alat, a glavna je funkcija grafički kalkulator. Alat omogućava nastavnicima izradu i provođenje aktivnosti s učenicima u nastavi kao što su konkretni zadaci i kasnije praćenje napretka. Izrađen je pomoću HTML5 tehnologije, a dostupan je u najnovijim varijantama mrežnih preglednika: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari i Internet Explorer. Dostupne su i inačice za mobilne Android i iOS uređaje. Sučelje je alata jednostavno i intuitivno i omogućava prikaz tipkovnice na ekranu ako je ta opcija potrebna korisniku. U svakom trenutku korisnik ima pristup opisima, tekstualnim i video uputama, konkretnim kategorijama za detaljnije upoznavanje s funkcionalnostima ili načinima primjene u nastavi. Desmos je alat moguće koristiti bez registracije što je iznimno korisno ako nastavnik želi brzo i jednostavno prikazati određeni grafikon ili ako učenici moraju riječiti zadatak. Alat u stvarnom vremenu prikazuje grafikone kako nastavnik unosi funkcije i matematičke izraze, a uz pomoć klizača unaprijed mogu odrediti vrijednosti koje će se primijeniti u izrazima kako bi učenicima mogli prikazati i objasniti nastavni sadržaj. Koordinate se točaka mogu prikazivati tablično, mogu se odrediti točke sjecišta, minimuma, maksimuma i njima upravljati za proučavanje različitih alata. Nastavnici imaju mogućnost izrade aktivnosti ili korištenja postojećih koje mogu zadati učenicima za vrijeme nastave i pratiti njihov napredak u rješavanju.
Nastavnici mogu izraditi korisnički račun za korištenje alata koji je ujedno besplatan ako koriste svoj Google korisnički račun ili unosom imena, e-adrese i zaporke. Nakon registracije nastavnici imaju uvid u različite dostupne aktivnosti koje su izradili drugi korisnici i autori samog alata. Nastavnici također imaju mogućnost izraditi vlastite aktivnosti koristeći razne elemente: grafovi izrađeni u alatu, skice, multimedijski sadržaj, bilješke i kviz. Dodatna su dva elementa u ranim fazama, ali ih nastavnici mogu isprobati i koristiti u sklopu svojih aktivnosti. Prvi su izazovi pomoću kojih učenici mogu vidjeti vezu između različitih jednadžbi i grafikona, a drugi je razvrstavanje postojećeg sadržaja u kartice kako bi ih nastavnici jednostavnije pronašli i koristili. Svaka od već dostupnih aktivnosti sadržava opis, ciljeve, popis uređaja na kojima je dostupna aktivnost (npr. određene aktivnosti nisu dostupne na pametnim telefonima) i pregled opisa što će učenici naučiti i što nastavnici mogu očekivati. Kada nastavnik pokrene aktivnost, učenici joj pristupaju putem generiranog koda i sučelja za učenike. Učenici nisu obvezni izraditi korisnički račun, ali ta će opcija biti potrebna ako će željeti naknadno nastaviti raditi na zadatku koji su rješavali. Nastavnik može odrediti dinamiku kojom će učenici rješavati aktivnosti ovisno o načinu rada koji je nastavnik planirao. Aktivnosti mogu biti privremeno zaustavljene kako bi se obratila posebna pozornost na sadržaj, mogu biti unaprijed poredane određenim redosljedom. Nastavnici također mogu odrediti da je napredak i uspjeh anoniman kako se učenici ne bi opterećivali rezultatima već se orijentirali na uspješno rješavanje zadataka.
Desmos u nastavi
Prednost Desmos alata njegova je dostupnost i lakoća korištenja. Nastavnicima omogućava brz i jednostavan vizualni prikaz sadržaja na poznat, ali interaktivan i zanimljiv način. Učenici mogu samostalno istraživati nastavni sadržaj na način da sami određuju vremensku brzinu kojom će istraživati sadržaj. Dostupnost uputa i detaljnih informacija omogućuje korisnicima jednostavno svladavanje funkcionalnosti alata. Nastavnici alat mogu koristiti kao zamjenu za običnu ploču i prikaz sadržaja ili kao cijeli sustav koji obuhvaća nastavni sat od razrade sadržaja do provjere znanja. Aktivnosti učenicima omogućuju upoznavanje konkretnog sadržaja dok nastavnici pritom imaju uvid u njihov napredak.